otrohet

tänkte påbörja något nytt här i min blogg. typ "dagens ämne att prata om" , något i den stilen. finns flera gånger då man håller tillbaka och avstår från att säga sin åsikt. jag är definitivt en sån som oftast håller tillbaka och inte säger så mycket om just vad jag faktiskt tycker. så ja, jag tänkte börja med det nu. att lite då och då, kanske var och varannan dag skriva mina åsikter om något. dagens ämne jag tänker skriva om är otrohet.

jag har själv aldrig varit otrogen och har aldrig varit med om otrohet, för det finns inte på världskartan för mig. jag förstår inte hur man kan göra något sånt, så sjukt är det. om man känner att man vill göra något med någon annan,pratar med någon annan. att man känner att man inte vill stå fast vid en och samma människa, hur svårt kan det då vara att bara lämna sin "partner" ? gör man det så har man ryggen fri sen och kan göra vad fan man vill. men innan det så är det sån jävla skam att svika sin partner på ett sånt sätt. förstår inte vilken sida hjärtat sitter på på såna människor. fy! självklart kan man få känslor för en annan, men man ska lämna den man är med innan man påbörjar något nytt, så är det bara! så pass mycket respekt ska man ha.

sen kan jag inte förstå mig på såna som "hjälper till" att få en annan människa otrogen. alltså den som människan är otrogen med, hur kan man? är man medveten om att den har pojkvän/flickvän hur kan man då sjunka så jävla lågt att man utsätter en annan människa för detta? var finns empatin? man måste väl kunna känna sig in i någon annans situation . och vända på det till en själv, hur skulle man själv känna om ens flickvän/pojkvän är otrogen? man kan nog inte ens riktigt förstå sig på det, man däremot kan man ana hur man själv skulle må.

jag vet inte riktigt vad jag ska säga, jag kan nog inte riktigt sätta ord på hur lågt och fruktansvärt jag tycker att det är. jag själv skulle faktiskt kunna säga att jag hellre blir sårad på hundra andra sätt, bara jag slipper vara med om otrohet. so simple is that.


Kommentarer
Postat av: Min åsikt :)

Helt rätt det du säger. Nästan.



Hur skulle världen se ut om man hela tiden gick runt och tänkte på andra då? Är det inte den som har partner som har ansvaret eller?



Självklart sårar man någon om man själv är den som någon är otrogen med men i alla fall kan man inte alltid tänka på hur andra skulle känna sig and so on. Världen skulle vara kaos om det var så.



Tycker att alla ska ta ansvar för vad de själva gör istället för att bry sig om andra. Tänk såhär, (exempel) vi säger att din pojkvän skulle få för sig att vara otrogen, skulle du då vilja att han inte var det bara för att den andra tänkte på dig?



Känner någon för att vara otrogen så är den det, förr eller senare.

2011-11-17 @ 20:23:15
Postat av: sissela

skriv gärna vem du är så blir det roligare att svara. stå upp för dig själv samtidigt som du står upp för din åsikt :)



tur att vi alla tycker och tänker olika, hur skulle världen annars se ut? .. förstår en viss del i det du skriver. det jag menar är att det är bättre att det tar slut innan någon är otrogen. thats it.

2011-11-17 @ 22:12:30
URL: http://sisselabergstrom.blogg.se/
Postat av: sissela.

dessutom menar jag att om jag tex inte hade pojkvän och var på krogen. ser en kille jag tycker är snygg eller vad som , men jag vet att han har flickvän. givetvis går jag inte fram och gör något med honom då. (därav tanken på den andra, hans tjej då ). tycker att man ska ha den respekten om man VET att den andre är upptagen så att säga ;)

2011-11-17 @ 22:14:30
URL: http://sisselabergstrom.blogg.se/
Postat av: sissela

i here you

2011-11-18 @ 13:16:41
URL: http://emmadrotz.blogg.se/
Postat av: sissela

haha emma, varför har du skrivit postat av sissela ? xd

2011-11-18 @ 19:45:32
URL: http://sisselabergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0